Rok szkolny 2020/21
W ramach pierwszej edycji projektu odbyło się szkolenie dla nauczycieli szkół z Ostrowi Mazowieckiej oraz warsztaty dla uczniów i spotkania z animatorami przygotowujące młodzież do debatanckiego debiutu.
16 czerwca 2021 roku debatowały ze sobą 4 szkoły podstawowe z Ostrowi Mazowieckiej.
SP1 i SP 2 zmierzyły się z tezą: Najlepszymi lekcjami historii są uroczystości patriotyczne. W bardzo wyrównanej debacie zwyciężyła drużyna SP 2, która debatowała po stronie propozycji.
SP 3 i SP 4 z kolei pochyliły się nad tezą: Na lekcjach historii w Polsce więcej uwagi powinno się poświęcać historii innych państw europejskich i tym razem wygrała strona opozycji, czyli SP 4
23 czerwca 2021 roku dwie drużyny z Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej debatowały nad tezą:
„Polskie filmy historyczne przynoszą więcej szkody niż pożytku dla pamięci o bohaterach II wojny światowej”. Wygrała strona propozycji.
Emocje były ogromne pomimo tego, że debaty odbywały się zdalnie. Uczniowie bardzo skrupulatnie przygotowali się do omawianej tezy i jurorzy z Muzeum – Dom Rodziny Pileckich zgodnie przyznali, że bardzo dobrze wykorzystali wiedzę i umiejętności ćwiczone na wcześniejszych warsztatach.
Rok szkolny 2021/22
SZKOŁY PODSTAWOWE Z OSTROWI MAZOWIECKIEJ
Turniej szkół (na żywo)
Debaty sparingowe (online lub na żywo)
SZKOŁY PODSTAWOWE Z POWIATU OSTROWSKIEGO
Szkolenie wstepne dla nauczycieli (online lub na żywo)
Szkolenia wstępne dla uczniów (online)
Przygotowanie uczniów do pierwszej debaty przez animatorów (online)
Debaty sparingowe (online lub na żywo)
SZKOŁY PONADPODSTAWOWE Z OSTROWI MAZOWIECKIEJ I POWIATU OSTROWSKIEGO
Szkolenie wstepne dla nauczycieli (online lub na żywo)
Szkolenia wstępne dla uczniów (online)
Przygotowanie uczniów przez animatorów (online lub na żywo)
Debaty sparingowe (online lub na żywo)
Udział w Turnieju Debat Oksfordzkich „Odzyskani Bohaterowie” (faza grupowa turnieju online, pucharowa w miarę możliwości na żywo)
Koordynatorka projektu: Karolina Kolbuszewska